مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از آمادگی کامل شبکه مخابراتی کشور برای پشتیبانی ارتباطی از مراسم تشییع رهبر شهید خبر داد و گفت: تمامی ظرفیتهای فنی، عملیاتی و پشتیبانی شرکت مخابرات ایران برای ارائه خدمات پایدار ارتباطی در این رویداد بزرگ ملی به حالت آمادهباش درآمده است.
نایب رئیس هیئتمدیره شرکت مخابرات ایران با تأکید بر نقش زیرساختهای ارتباطی در توسعه خدمات مالی و بانکی، گفت: شرکت مخابرات ایران آمادگی کامل دارد تا با بهرهگیری از ظرفیتهای گسترده شبکه ارتباطی و فناوریهای نوین بهویژه هوش مصنوعی، بسترهای مطمئن، پرسرعت و هوشمند را برای تحول دیجیتال نظام بانکی کشور فراهم کند.
وقتی نام جام جهانی فوتبال به میان میآید، ذهنها به سمت ستارههای فوتبال، ورزشگاههای مملو از تماشاگر و هیجان مسابقات میرود؛ اما کمتر کسی به این موضوع توجه میکند که در پسِ این رویداد عظیم جهانی، شبکهای گسترده از زیرساختهای مخابراتی و ارتباطی قرار دارد که بدون آن، برگزاری جام جهانی تقریباً غیرممکن خواهد بود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اعلام رایگان شدن کامل مکالمات ثابتبهثابت در سراسر کشور، از جهش کمسابقه توسعه فیبر نوری خبر داد و گفت: اتصالات فیبر نوری از ۴۲۰ هزار به یک میلیون و ۵۰۰ هزار اتصال رسیده و اگر مانعی ایجاد نشود، پوشش ۲۰ میلیون مشترک را تا پایان برنامه هفتم محقق میکنیم.
بررسی سیر تحول زیرساختهای ارتباطی در ایران نشان میدهد که معماری شبکههای مخابراتی کشور برای حدود یک قرن، وابستگی مطلقی به کابلهای مسی داشته است.
آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان ستاد طرح یکپارچه و هوشمند حملونقل و ترافیک شهری کشور و شرکت مخابرات ایران با حضور سردار محمد رویانیان، رئیس هیئت مدیره ستاد طرح یکپارچه و هوشمند حملونقل و ترافیک شهری کشور، سردار حسن مومنی جانشین پلیس راهور فراجا، مهندس محمدجعفرپور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، دکتر انصاری مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در امور هوشمندسازی، دکتر زارعیان معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان دو مجموعه برگزار شد.
تفاهم نامه همکاری متقابل بین مخابرات منطقه تهران و نمایشگاه بین المللی تهران برای توسعه شبکه فیبرنوری با امضای مهندس لطفی مدیر مخابرات منطقه تهران و دکتر بیگ زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی تهران، شنبه دوم خرداد ماه سال جاری، مبادله شد.
در عصر حاضر، ارتباطات به مثابه شریان حیاتیِ تعاملات اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، نقشی بیبدیل در تداوم و پویایی جوامع ایفا میکند. شبکههای ارتباطی، فراتر از صرفِ انتقال پیام، زیرساختِ اصلیِ توسعه و بقای جوامع مدرن محسوب میشوند. بر اساس رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله) و در راستای شعار سال ۱۴۰۵ مبنی بر «امنیت ملی و وحدت ملی در سایه اقتصاد مقاومتی»، تقویت و صیانت از شبکههای ارتباطی، امری راهبردی برای تضمینِ امنیت پایدار و تابآوری ملی در برابر چالشهای احتمالی محسوب میگردد.
همزمان با ایامالله دهه مبارک فجر، پروژه ملی برگردان کابلهای مسی به فیبر نوری با حضور معاونان و مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران در استان ایلام آغاز شد. در همین راستا، ۱۲۱ پروژه مخابراتی با سرمایهگذاری ۳۴۸ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و به بهرهبرداری رسید.
شرکت مخابرات ایران، بهعنوان ستون فقرات ارتباطات کشور، در سالهای اخیر با چالشهای متعددی مواجه بوده است؛ از افت اعتبار و محدودیتهای اقتصادی گرفته تا تحولات سریع فناوری و فشارهای بازار. در آستانه دهه مبارک فجر، دکتر محمودزاده، رئیس هیئتمدیره این شرکت، در گفتوگو با ما، چشمانداز تحول و احیای مخابرات ایران را تشریح میکند. او با اشاره به بازگشت عقلانیت مدیریتی، هدایت به سمت نوآوری و تثبیت جایگاه ملی شرکت، نشان میدهد که مخابرات ایران نه تنها مسیر احیا را طی کرده، بلکه آماده است تا نقش پیشرو خود را در توسعه ارتباطات دیجیتال و خدمات نوین کشور تثبیت کند.
همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و چهلوهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب، شرکت مخابرات ایران با تمرکز بر توسعه سراسری شبکه فیبرنوری (FTTH) و اجرای پروژه ملی برگردان کابل مسی به فیبرنوری، گامهای عملی و مؤثری در مسیر نوسازی زیرساختهای ارتباطی کشور برداشته است.
طی حکمی از سوی مهندس جعفرپور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، غلامعلی شهمرادی به عنوان سرپرست مخابرات منطقه یزد منصوب و از خدمات محمدررضا زارع مدیر مخابرات یزد در دوره مدیریت این منطقه تقدیر شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر نقش کلیدی حوزه مالی در پیشبرد پروژههای کلان شرکت گفت: هماهنگی صددرصدی حوزه مالی با سیاستهای کلان شرکت، شرط اصلی شتابدهی مهندسیشده به پروژهها و جلوگیری از اختلال در حرکت مجموعه است.
مهندس جعفرپور، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر اینکه توسعه فیبر نوری یک اقدام مقطعی یا کوتاهمدت نیست، گفت: «شرکت مخابرات ایران با قدرت و توان اجرایی بالا، مسیر گسترش شبکه فیبر نوری را با استفاده از ظرفیتهای موجود و دانش فنی متخصصان داخلی ادامه میدهد.»
مهندس محمدجعفرپور، مدیرعامل و عضو هیأتمدیره شرکت مخابرات ایران، در آیین معرفی مدیران جدید مخابرات منطقه تهران با تأکید بر اخلاقمداری و خدمتگرایی، تغییر و تحول مدیریتی را ضرورتی اجتنابناپذیر برای پویایی و استمرار فعالیت شرکت دانست.
در حاشیه هفتمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات، حراست و HSE صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران (PISEC 2025)، نشست تخصصی با حضور دکتر محمدمحسن صدر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، و مهندس محمدجعفرپور، مدیرعامل و عضو هیئتمدیره شرکت مخابرات ایران، برگزار شد.
در پی تصمیم کارگروه مدیریت مصرف بهینه انرژی استان تهران و به منظور همراهی با سیاستهای مدیریت مصرف و تأمین پایدار انرژی، شرکت مخابرات ایران و مخابرات منطقه تهران در روز چهارشنبه ۱۰ دیماه ۱۴۰۴ تعطیل است.
با اجرای طرح جامع برگردان سیم مسی به فیبر نوری، سیمکشی تلفن سنتی در ساختمانهای نوساز تجاری و مسکونی بهطور کامل حذف میشود و تمامی ارتباطات مخابراتی بر بستر فیبر نوری ارائه خواهد شد.
در راستای توسعه زیرساختهای نوین ارتباطی و تسریع در فرآیند هوشمندسازی ساختمانها، تفاهمنامه همکاری مشترک میان شرکت مخابرات ایران و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با هدف همافزایی ظرفیتها و بهرهگیری از توان تخصصی دو مجموعه به امضا رسید.
مهندس محمد جعفرپور، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اعلام عبور شرکت مخابرات ایران از مرز ۸۰۰ هزار اتصال فعال فیبر نوری (FTTH) در حال حاضر، از هدفگذاری دستیابی به ۵۰ هزار اتصال در هفته در طول سال ۱۴۰۵ خبر داد.